Fadilah dan Manfaat Ayat Tujuh Yang Jarang Diketahui



[1] Barangsiapa mengamalkan/membaca ayat 7 pagi dan petang, maka ia akan merasa aman sentosa dari segala kebinasaan dan terpeliharalah daripada tipu daya musuh dan bala dengan izin Alloh.

[2] Apabila ayat 7 ini diamalkan sekali siang dan sekali malam (sesudah solat Maghrib dan Subuh), insyaalloh akan memudahkan rezekinya, dipanjangkan umur, terpelihara dai gangguan jin, syaitan dan fitnah, dikasihi para hamba Allah serta dimudahkan serta dikabulkan segala apa yang dicita-citakannya.

[3] Apabila diamalkan 40 hari berturut-turut dan pada setiap solat fardhu dibaca tujuh kali, niscaya akan memperoleh faedah yang besar.

[4] Barangsiapa yang mewiridkan pada tiap-tiap selesai sholat fardhu, insyaalloh, Allah akan memudahkan sakaratulmaut kelak dan memperolehi pahala yang besar pula. Juga kalau dibacakan ayat ini pada orang sakit, maka insyaalloh akan menenangkan dan menyembuhkan dengan segera.

[5] Barangsiapa yang membaca ayat tujuh dengan tujuh hari berturut-turut dengan ketentuan tujuh kali disiang hari dan tujuh kali di malam hari, mudah-mudahan Alloh akan melepaskan atau memudahkan dari kesulitan dan kesusahan.

Penasaran dengan bentuk dan bacaan ayat tujuh...? langsung saja anda kunjungi postingan blog  Wong Gunong dengan judul Ayat Tujuh Yang Terkenal Sejak Dulu.
Wong Gunong Pendaki doyan ngopi :)
TERIMA KASIH KUNJUNGANNYA

Semoga atikel berjudul Fadilah dan Manfaat Ayat Tujuh Yang Jarang Diketahui ini bermanfaat. Jika ingin mengambil sebagian atau keseluruhan isi artikel, silahkan menyertakan dofollow link ke >>
Buka Komentar

0 response to "Fadilah dan Manfaat Ayat Tujuh Yang Jarang Diketahui "

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel